Partnerskap – Så mycket mer

Det är en blåsig och regnig förmiddag i slutet på november när vi kontaktar Niklas Moberg på Frölunda. Under kvällen möter Frölunda HC – Oskarshamn och under dagen har du kunnat se vår logotyp pryda både inlägg i flödet och på deras Instagram stories.

Frölunda HC är en förening som har gjort en fantastisk resa både ekonomiskt sett och som förening och lag. De senaste åren har de arbetat mycket med fyra delar inom Frölunda; Lag, Partners, Publik och Förening. Vilket har utvecklat föreningen mer långsiktigt. Partnerskapet som är mellan föreningen och EBE Gruppen är något vi värdesätter högt och som Frölunda verkligen arbetat hårt med. Anledningen till att vårt samarbete kallas Partnerskap istället för sponsoravtal är då Frölunda ser sina avtal som partnerskap där man tillsammans lyfter varandra.

– Vi är väldigt stolta att ha EBE som partner, att de dessutom ett år som detta väljer att kliva upp värmer verkligen och bidrar till föreningens välmående, berättar Niklas Moberg.

Ger tillbaka till sin omgivning

Att EBE Gruppen arbetar med att hjälpa människor som blivit utsatta för skador till följd av brand, vatten eller vind är en del av vårt DNA. Niklas berättar att det är fantastiskt att se hur ett företag som vi gör både nytta i sitt vardagliga arbete men även ger tillbaka till sin omgivning och samhället.

– Föreningslivet har alltid varit en viktig del för oss på EBE Gruppen. För oss spelar det ingen roll om någon ser eller vet om att vi sponsrar föreningar och klubbar runt om i landet. Vi är sponsorer för att vi verkligen bryr oss – på riktigt, säger Philip Bayati VD på EBE Gruppen.

Viktigt att peppa i tid och otid

Vi vet alla att det har varit ett år utöver det vanliga. Därför passar vi på att fråga Martin hur teamet bakom Frölunda gör för att peppa såväl kollegor som partners och supporters även när det känns motigt.

– Laget har sina matcher att spela, då är det vårt ansvar att försöka hålla glöden uppe. Vi försöker delge våra partners med information, bibehålla en god dialog och även om aktivitetet och matcher uteblir vara kreativ. Fixa digitala träffar eller aktiviteter, fortsätter Niklas.

Oavsett ett hockeylag i SHL eller ett rikstäckande skadeservicebolag så krävs det att man arbetar som ett team. Att man peppar både i med- och motgångar.

Vi avslutar med att fråga den frågan vi alla ställer; Kommer Frölunda HC vinna SHL?
Ja, självklart. Vårt mål är alltid att vinna allt vi ställer upp i, avslutar Niklas.